Nuorten nyrkkeilykoulu

Jani Sivonen

Seuran päävalmentaja. Useita SM-mitaleita sekä maaotteluedustuksia urallaan kerännyt Jani aloitti seuran päävalmentajana 2012

Valmentajat

Tiina Matilainen

Naisten kuntonyrkkeilyn vetäjä

Uusille 12 - 16 vuotiaille jäsenille, tytöille ja pojille, tarkoitetut harjoitukset. Alussa nyrkkeilykoulussa opetellaan lajin perustaitoja sekä kehitetään lihaskuntoa, liikkuvuutta ja koordinaatiota.

Kokeneemmille nuorille on omat harjoitukset, jossa jo opittuja taitoja edelleen kehitetään ja pureudutaan myös vaativampiin iskusarjoihin ja harjoitteisiin. Halukkaat voivat myös SPARRATA (edellyttää lisenssin ja vakuutuksen).

Seurassamme pääset halutessasi mukaan kilparyhmään. Siellä harjoitukset tähtäävät valmiuteen nousta kilpakehään ja siellä sparrataan säännöllisesti. Edellyttää vakuutuksen ja olympianyrkkeily- lisenssin.

Kilpanyrkkeily

Nyrkkeilyharjoittelu on erittäin monipuolista ja haastavaa. Siinä kehittyy sekä koordinaatio, liikkuvuus että aerobinen ja anaerobinen

lihaskunto. Kuntonyrkkeily sopii niin vasta-alkajille kuin jotakin kamppailulajia jo harrastaneelle, naisille ja miehille. Ikäkään ei ole este.

Harjoituksissa opetellaan nyrkkeilyn perustekniikkaa: lyöntejä, väistämistä ja liikkumista. Pääpaino on parin kanssa tehtävissä harjoitteissa.

Alkuun tarvitset vain sisäliikuntavarusteet sekä mieluusti omat nyrkkeilyhanskat. Myöhemmin voit hankkia lisäksi hammassuojat, käsisiteet sekä nyrkkeilytossut, joilla liikkuminen on helpompaa.

Harjoittelu pidetään turvallisena mutta sen intensiteettiä voi jokainen säädellä halunsa ja taitotasonsa mukaan.

Harjoittelu ei ole kurssimuotoista vaan voit tulla mukaan milloin tahansa. Jos et ole harjoitellut aiemmin, perusteet opetetaan erikseen.

Voit tulla tutustumaan toimintaamme ja treeneihin milloin vain. Katso harjoitusajat kalenterista.

Nyrkkeily on monipuolinen urheilulaji

Kuntonyrkkeilyssä tehdään erilaisia harjoitteita parin kanssa, varjonyrkkeillään, lyödään säkkiä ja muita välineitä hikeä säästämättä mutta hyvässä porukassa ja hyvällä fiiliksellä. Täällä lihaskunto taatusti kasvaa ja sentit vyötäröltä vähenevät. Alkuun tarvittavat varusteet löytyvät salilta, muista juomapullo!

Kuntonyrkkeily